Molts dels lectors que em coneixen “in person”, saben que no he amagat mai la meva afició per la boxa, el noble esport de la boxa, malgrat les injustes detraccions que té. Però vet aquí que la seva terminologia, de sobres coneguda, li va que ni pintada al títol d’aquesta crònica, davant la decisió dels membres d’un jurat, que al igual que en l’edició 2009, se’ls hi va parar el rellotge al maig del 68, que van de progre, però tots volten els 70 anys i més, (quasi es podria dir que jubilats perquè de gratis no han fet de jurat), i que amb un nivell d’obres molt més alt que en l’edició anterior, - hi ha peces absolutament magnífiques- premien la joventut de la inexperiència pictòrica, per allò d’estar “à la page”, en lloc de la qualitat, els coneixements i la professionalitat real de la peça, fet que desmereix el suprem i herculi esforç de la Sant Lluc per tirar endavant el premi, gràcies a un “jurat de campanillas”, però que toca campanes, tot i el seu pedigree, i davant una exposició d’obra, que també tindrà dificultats en atraure l’atracció dels mataronins.
El guanyador del 4rt. Premi de Pintura Torres García, Ciutat de Mataró d’enguany ha estat Rafael Guerrero Céspedes (nascut a Perú, l’any 1980) i fincat a Barcelona) amb l’obra “Airport”. Els accèssits han estat per Gonzalo Elvira (nascut al 1971 a la Patagonia, Argentina) amb l’obra “23:42” i Eduardo Martín del Pozo (Madrid, 1974) amb “Crippled Symmetries – CS 2010-02”, (un títol que ni ell mateix entén).
Es curiós destacar que el guanyador de la primera biennal Gustavo Díaz Sosa, procedia de Cuba, el de la segona edició Antoni Perna López era de l’Hospitalet de Llobregat, el de la tercera va ser Marc Llacuna de Mataró i ara tornem a Llatinoamèrica, amb un jove procedent de Perú. Si es llegeix el catàleg de la mostra o el programa de mà, s’observa que hi ha obres procedents d’Almeria, Guipúscoa, València, Salamanca, Múrcia, Lleó, etc. – Se suposo doncs que la propera biennal tocarà a Catalunya, oi?
Però bé, cal anar per ordre i relatar els fets, que blog va de cròniques i cal ser fidel al seu significat.
El passat dijous, 12 de maig, la sala d’actes de la Caixa Laietana va acollir el lliurament de la 4ª Edició de la Biennal Torres García, que organitzen conjuntament l’Associació Sant Lluc per l’Art i l’entitat de crèdit (si, perquè això d’estalvi, en els temps que corren és més que discutible). Naturalment, també i participa l’Ajuntament de Mataró, a través de l’IMAC, i la biennal compte amb el patrocini (o sigui que hi posen calers – exemple a seguir) de: Boter, Belles Arts i manualitats, Setradis – Trans Mataró, TAG CS, serveis gràfics i a títol personal el Sr. Vinceç Esteve. Hi col•laboren el Setmanari gratuït Capgros i les emissores municipals de ràdio i televisió: M1 TV i Mataró Ràdio, (lògicament els mitjans audiovisuals a nivell informatiu, perquè de calers més aviat en són deficitaris, com la majoria d’empreses municipals, of course)
Cal felicitar als amics de la Sant Lluc, per l’acurada organització i per la millora en conjunt de l’acte, per la innovació d’introduir al presentador de M1TV Pep Andreu, com a conductor de l’esdeveniment, al igual que els discursos de les diferents personalitats que en general no varen ser gaire extensos, (fet que s’agraeix perquè en el fons cada vegada tot dona voltes allà mateix)
El guanyador del 4rt. Premi de Pintura Torres García, Ciutat de Mataró d’enguany ha estat Rafael Guerrero Céspedes (nascut a Perú, l’any 1980) i fincat a Barcelona) amb l’obra “Airport”. Els accèssits han estat per Gonzalo Elvira (nascut al 1971 a la Patagonia, Argentina) amb l’obra “23:42” i Eduardo Martín del Pozo (Madrid, 1974) amb “Crippled Symmetries – CS 2010-02”, (un títol que ni ell mateix entén).
Es curiós destacar que el guanyador de la primera biennal Gustavo Díaz Sosa, procedia de Cuba, el de la segona edició Antoni Perna López era de l’Hospitalet de Llobregat, el de la tercera va ser Marc Llacuna de Mataró i ara tornem a Llatinoamèrica, amb un jove procedent de Perú. Si es llegeix el catàleg de la mostra o el programa de mà, s’observa que hi ha obres procedents d’Almeria, Guipúscoa, València, Salamanca, Múrcia, Lleó, etc. – Se suposo doncs que la propera biennal tocarà a Catalunya, oi?
Però bé, cal anar per ordre i relatar els fets, que blog va de cròniques i cal ser fidel al seu significat.
El passat dijous, 12 de maig, la sala d’actes de la Caixa Laietana va acollir el lliurament de la 4ª Edició de la Biennal Torres García, que organitzen conjuntament l’Associació Sant Lluc per l’Art i l’entitat de crèdit (si, perquè això d’estalvi, en els temps que corren és més que discutible). Naturalment, també i participa l’Ajuntament de Mataró, a través de l’IMAC, i la biennal compte amb el patrocini (o sigui que hi posen calers – exemple a seguir) de: Boter, Belles Arts i manualitats, Setradis – Trans Mataró, TAG CS, serveis gràfics i a títol personal el Sr. Vinceç Esteve. Hi col•laboren el Setmanari gratuït Capgros i les emissores municipals de ràdio i televisió: M1 TV i Mataró Ràdio, (lògicament els mitjans audiovisuals a nivell informatiu, perquè de calers més aviat en són deficitaris, com la majoria d’empreses municipals, of course)
Cal felicitar als amics de la Sant Lluc, per l’acurada organització i per la millora en conjunt de l’acte, per la innovació d’introduir al presentador de M1TV Pep Andreu, com a conductor de l’esdeveniment, al igual que els discursos de les diferents personalitats que en general no varen ser gaire extensos, (fet que s’agraeix perquè en el fons cada vegada tot dona voltes allà mateix)
No comments:
Post a Comment