MENJADOR
JORDI ARENAS: ITÀLIA, INSPIRACIÓ i MODEL
Si Arenas era més conegut a Mataró com a retratista, com a cronista pictòric d’espais, veritablement la seva obra resulta suggerent, nítida, precisa, plena de detalls i del desig de veure en les fonts clàssiques, d’arribar a la seva profunditat i al seu encís. Ho va aconseguir.
Amb el seu Roma: fòrum del 1977, oli sobre fusta, mostra un especial i impressionant tractament del cel romà, un gris lilòs, prop de la tempesta, fràpant com a fons de les runes romanes, d’un món caigut però persistent i amb empremta. El contrast d’època i de ciutat el presenta Venècia 1968, igualment un oli sobre tela on la ciutat fa referència al seu nom “La Serenissima”. Un ambient fred, reflectit per un tractament del blanc amb diferents matisos i gruix de pinzellada, on es destaca igualment el cel per sobre de la imatge de la ciutat. Un quadre molt curiós, utilitzant tècnica quasi impressionista, al igual que amb Roma: fòrum, un oli sobre cartró. Un quadre petit que dona idea de la investigació constant de l’artista, amb diferents materials i tècniques.
Una mostra que ens imbueix del gran sentit de la bellesa que tenia Jordi Arenas, reflectit a través dels seus treballs, plens d’elegància sense deixar de mostrar el gran domini que tenia de la tècnica.
Una mostra que ens imbueix del gran sentit de la bellesa que tenia Jordi Arenas, reflectit a través dels seus treballs, plens d’elegància sense deixar de mostrar el gran domini que tenia de la tècnica.
No comments:
Post a Comment